
	
  
	
  

	
   	
   	
  
Агнешка Рамашэўская-Гузы 
Дырэктарка “Белсат” 
 
Копія: 
Беларуская асацыяцыя журналістаў 
 
 
11 чэрвеня 2018 г. 

 
 

Шаноўныя спадарыня Рамашэўская-Гузы! 
 
23-25 траўня 2018 г. адбыўся першы Форум “Мінскага дыялогу”, які сабраў у 
беларускай сталіцы каля 500 удзельнікаў з 59 краін. Сярод іх – вядучыя 
аналітычныя цэнтры і акадэмічныя ўстановы з краін ЕС, Расіі, ЗША, краін 
“Усходняга партнёрства”, Кітаю і іншых краін. Таксама спікерамі форума 
з’яўляліся прадстаўнікі шэрагу міжнародных інстытуцый: Савета Еўропы, 
Еўрапейскай службы знешніх дзеянняў, НАТА, АДКБ і Рады краін 
балтыйскага мора. 
 
Арганізатарам форума з’яўляецца экспертная ініцыятыва “Мінскі дыялог”. 
Партнёрамі форума выступілі 12 арганізацый і кампаній, інфармацыйнымі 
партнёрамі – 5 беларускіх і замежных СМІ. З поўным спісам партнёраў 
форума, а таксама яго канцэпцыяй і праграмай можна азнаёміцца на 
старонцы “Мінскага дыялогу” – http://minskdialogue.by/en/forum 
 
Напярэдадні форума мы накіравалі на адрас рэдакцыі “Белсат” ліст, у якім 
дазволілі акрэдытаваць журналістаў вашага тэлеканала для працы на 
форуме (акрамя выяздной сесіі 24 траўня ў адміністратыўным комплексе 
“БелЭкспа”, акрэдытацыяй на якую займалася прэс-служба прэзідэнта 
Беларусі). Пры гэтым у згаданым лісце мы выказалі занепакоенасць 
папярэднімі выпадкамі непрафесіяналізму і несумленнай працы з боку 
“Белсат” пры асвятленні дзейнасці экспертнай ініцыятывы “Мінскі дыялог”. 
Мы таксама падкрэслілі, што па выніках працы тэлеканала на форуме намі 
будзе прынятае рашэнне наконт далейшай супрацы з “Белсат”. 
 
Па стане на 11 чэрвеня на тэлеканале выйшла больш за 10 матэрыялаў, 
якія асвятлялі працу форума ці выкарыстоўвалі запісаныя на форуме 
інтэрв’ю з яго ўдзельнікамі. Прытым некаторыя з гэтых матэрыялаў не 
даюць спасылкі на форум. Напрыклад, у праграме “Прасвет” ад 2 чэрвеня 
было паказана вялікае інтэрв’ю з удзельнікам Форума “Мінскага дыялогу” з 



Арменіі Аляксандрам Іскандаранам без узгадвання самога форума 
(http://belsat.eu/news/chamu-belarus-pradae-zbroyu-azerbajdzhanu-voragu-
armenii/). 
 
Агулам пры азнаямленні з прысвечанымі форуму матэрыяламі “Белсат” 
цяжка не заўважыць тэндэнцыёзнасць рэдакцыйнай палітыкі. Напрыклад, 
ужо ў першы дзень форума выйшаў “Гарачы каментар” з месца правядзення 
форума пад назвай “На Менскім дыялогу няма дыялогу” 
(http://belsat.eu/programs/na-menskim-dyyalogu-nyama-dyyalogu/), падчас якога 
вядучы Валер Руселік і акрэдытаваная на форуме журналістка Кацярына 
Андрэева дазволілі сабе шэраг зняважлівых заяваў на адрас “Мінскага 
дыялогу”. Больш за тое, у іх словах змяшчалась заведамая хлусня. 
 
Так, яны некалькі разоў казалі, што сярод удзельнікаў форума няма 
прадстаўнікоў незалежнага грамадства і лідараў грамадскай думкі. На 
самой справе ў форуме ўдзельнічала вялікая колькасць незалежных 
беларускіх экспертаў і шэраг экспертаў, якія з’яўляюцца сябрамі 
апазіцыйных палітычных партый. Ня ведаць гэтага прадстаўнікі “Белсат” не 
маглі. 
 
Такая ж дэзінфармацыя змяшчалась ў словах вядучага Велера Руселіка 
падчас “Гарачага каментара” увечары 24 траўня 
(http://belsat.eu/programs/klaskouski-paslya-krymu-kiraunitstva-belarusi-
natapyrylasya/). Вядучы падкрэсліў, што на форум не дапусцілі лідараў 
грамадскай думкі. І гэта пры тым, што на злучэнні з ім з пляцоўкі форума (і з 
бэйджам удзельніка форума) быў адзін з самых яскравых прадстаўнікоў 
незалежнай грамадскай думкі Аляксандр Класкоўскі, а на кадрах з форума 
былі добра бачныя шматлікія іншыя незалежныя беларускія эксперты. 
 
Больш за тое, падчас гэтага эфіру вядучы заявіў, што арганізатары стварылі 
“пэўныя абмежаванні ў працы для нашых калегаў”. Гэта яшчэ адзін прыклад 
непраўдзівай інфармацыі. Арганізатары прыклалі ўсе намаганні, каб 
журналісты “Белсат” маглі паўнавартасна працаваць у гатэлі “Marriott”, у тым 
ліку дапамагалі ім з арганізацыяй запісу інтэрв’ю з экспертамі, а таксама 
запрашалі нараўне з усімі ўдзельнікмі на кава-паўзы, абеды і прыёмы. 
Паказальна і тое, што журналісты “Белсат” былі першымі, хто пачаў 
працаваць на форуме яшчэ да яго адкрыцця, і апошнімі з журналістаў, хто 
яго пакінуў. 
 
На вялікі жаль, такога кшталту сюжэты сведчаць не толькі пра 
непрафесіяналізм асобных журналістаў, парушэнне базавых прынцыпаў 
журналісцкай этыкі, але і пра мэтанакіраваную дэскрыдытацыю дзейнасці 
“Мінскага дыялогу”. Вельмі сумна, што тэлеканал, які дэкларуе місію 
барацьбы з інфармацыйнымі фэйкамі, прапагандай і дэзінфармацыяй, сам 
дэманструе найгоршы варыянт прапаганды, “чорнага піяру” і проста 
непрафесіяналізму. 
 
Гэтым разам перадузятае стаўленне з боку журналістаў “Белсат”, на наш 
погляд, перакрочыла ўсе магчымыя межы. Дзеля абароны рэпутацыі самога 
“Мінскага дыялогу”, а таксама шматлікіх беларускіх і замежных партнёраў 



	
  
форума і амаль 500 удзельнікаў, арганізатары вымушаны рэагаваць 
адпаведным чынам. 
 
Мы пакідаем спадзеў, што ўзгаданыя і іншыя матэрыялы адлюстроўваюць 
непрафесіяналізм і тэндэнцыёзнасць асобных журналістаў і рэдактараў 
“Белсат”, але не пазіцыю кіраўніцтва тэлеканала. Таму мы звяртаемся да 
Вас з прапановай зрабіць афіцыйную заяву з прабачэннямі на адрас 
арганізатараў і партнёраў Форума “Мінскага дыялогу” за неаб’ектыўнае і 
несумленнае асвятленне мерапрыемста. 
 
Калі да 25 чэрвеня 2018 г. у эфіры і на сайце тэлеканала “Белсат” такая 
заява не будзе зроблена, мы будзем лічыць, што кіраўніцтва тэлеканала 
афіцыйна падпісваецца пад усімі словамі сваіх журналістаў. 
 
У такім выпадку “Мінскі дыялог” са свайго боку будзе вымушаны цалкам 
спыніць любую супрацу з тэлеканалам “Белсат”, а журналісты тэлеканала 
больш не атрымаюць акрэдытацыю ні на адно наша мерапрыемства. 
 
 
З павагай, 

 

Яўген Прэйгерман 
 
Кіраўнік экспертнай ініцыятывы “Мінскі дыялог” 


